„Wyborcza” traci czytelników. W rankingu najlepiej sprzedawanych dzienników w Polsce, gazeta z czerskiej dała się wyprzedzić „Super Expressowi”. Dziennik należący do Agory kupuje obecnie o 13 proc. mniej czytelników niż w październiku ubiegłego roku.

„Wyborcza” po raz pierwszy w historii spadła na trzecie miejsce w rankingu najczęściej czytanych polskich dzienników. Obecnie średnia sprzedaż tej gazety wynosi 135 277 egzemplarzy. To zdecydowanie mniej niż „Fakt”, którego średnia sprzedaż to 266 940 egzemplarzy.

Jak cytuje „Niezależna”, Michnik już znalazł „przyczyny” upadku „GW”:

"Chodzi o pieniądze. Oni w nas walą tym, że likwidują prenumeraty w urzędach, że wstrzymali wszelkie ogłoszenia spółek skarbu państwa w tej gazecie. I to w nas strasznie walnęło".

Cóż, bez prenumeraty dziennika z Czerskiej urzędy powinny jednak nadal jakoś funkcjonować. Tymczasem jedynym w zestawieniu stworzonym przez wirtualnemedia.pl dziennikiem, który zyskuje, a nie traci czytelników jest „Gazeta Polska Codziennie”, która zanotowała w ostatnim roku prawie 3 proc. wzrost.

krp/wirtualnemedia.pl, Fronda.pl