Na tweet zareagował Christopher F. Rufo, reżyser filmów dokumentalnych, dziennikarz i pracownik naukowy w Manhattan Institute: „Kanadyjska nauczycielka matematyki twierdzi, że 2+2=4 to biała supremacja”. Rufo, który zwalcza psuedonaukę, w tym tzw. „krytyczną teorię rasy w instytucjach amerykańskich”, przytoczył tweet matematyczki wraz z dołączoną do niego grafiką.

Grafika w postaci piramidy, zatytułowana „Biała supremacja w edukacji matematycznej”, podzielona jest na dwie części: „Jawna biała supremacja (nieakceptowana w edukacji matematycznej)” i „Tajna biała supremacja (do pewnego stopnia akceptowana w edukacji matematycznej)”. W obszerniejszej „tajnej” części znalazło się podstawowe równanie matematyczne: „2+2=4”. Możemy też w niej znaleźć m.in.: „Odrzucanie alternatywnych algorytmów”, „Zakładanie, że matematyka jest neutralna”, „Eurocentryczny program nauczania matematyki” oraz „Rasową hierarchię w matematyce”.

Anthony Murdoch z „Life Site News” zauważa, że „wpis Theijsmeijer to część większego trendu w edukacji zarówno w Kanadzie, jak i w Stanach Zjednoczonych, który chce, by matematyki uczono stosując ideologię CRT [czyli krytycznej teorii rasy] jako przewodnika”. Według krytycznej teorii rasy „wszystkie legalne instytucje w Stanach Zjednoczonych są z natury rasistowskie”. Teoria ta także zakłada, że „rasa to kulturowo wymyślona kategoria stosowana do uciskania kolorowych”.

Murdoch podaje, że program nauczania w prowincji Ontario „jest mocno przepojony ideologią CRT, twierdząc, że matematyka jest subiektywną metodą normalizującą rasizm, gdyż podkreśla eurocentryczną wiedzę matematyczną”. Tymczasem w wielu szkołach Stanów Zjednoczonych zakazano stosowania krytycznej teorii rasy w nauczaniu, a np. na Florydzie wykluczono ją z programów dla nauczycieli. Przeciwko krytycznej teorii rasy, jak również indoktrynacji LGBT w nauczaniu ich dzieci protestują także amerykańscy rodzice.